Често задавани въпроси за паричните трансфери с Fonmoney

Сигурен ли е паричният трансфер с Fonmoney?

Да! Fonmoney е сигурна и надеждна услуга. Ние сме упълномощена плащателна институция, лицензирана и регулирана от FCA. Това означава, че както личните Ви данни, така и парите Ви са в пълна сигурност. Паричният Ви трансфер е 100% гарантиран!

До кои държави мога да превеждам пари чрез Fonmoney?

Всички държави, до които можете да изпращате пари, с нашата услуга, можете да намерита на началната страница на сайта ни.

От кои държави мога да превеждам пари чрез Fonmoney?

Ако се намирате в Европейския съюз и имате банкова сметка отворена в евро, можете бързо и лесно да изпращате пари с Fonmoney чрез нея. Парични трансфери са възможни и от Лихтенщайн, Исландия и Норвегия, когато платеца притежава банкова сметка отворена в евро.

Мога ли да изпратя пари в брой?

С Fonmoney не можете да изпращате пари в брой. С нас можете да направите паричен превод чрез онлайн банкиране или кредитна карта директно по банковата сметка на получателя.

Може ли получателят да получи парите в брой?

В някои държави е възможно получателят да получи парите и в брой. За да проверите дали тази опция е валидна за трансфера Ви, трябва да отворите началната страница на сайта ни и да изберете държавата, до която искате да направите трансфер.

Банка ли е Fonmoney?

Fonmoney не е банка, но ние сме също толкова надеждни и сигурни. Fonmoney е лицензиран от FCA ( номер на лиценз 722528 )като плащателна институция. Затова ние можем да Ви гарантираме абсолютна сигурност за личните Ви данни, пари и трансакции.

Как да изпратя пари с Fonmoney - Стъпка по стъпка ?

Паричните трансфери с Fonmoney са бързи лесни и сигурни

1. Изберете сумата, която искате да изпратите.
2. Въведете името и IBAN на получателя.
3. Регистрирайте се или влезте в профила си.
4. В зависимост от сумата, която искате да преведете, може да се наложи да предоставите някои лични данни за верифициране на самоличността Ви.
5.Платете трансфера си чрез кредитна карта или SOFORT Banking. Алтернативно можете да заплатите и като извършите банков трансфер директно от банката си към нас. Ние ще изпратим парите до получателя, веднага след като те пристигнат в нашата банкова сметка
След като трансакцията Ви бъде приета, Fonmoney ще Ви държи в течение за състоянието ѝ.

Как да преведа пари по банкова сметка?

С Fonmoney можете да превеждате пари директно по банкова сметка в различни държави. За да направите превод са нужни валиден IBAN и име и фамилия на получателя. При парични трансфери, законът ни задължава да идентифицираме клиентите си, затова преди да бъде извършен превода, може да се наложи да предоставите копие от валиден документ за самоличност и бележка от платена сметка с видим адрес на местоживеене. Тази процедура е еднократна и след това можете свободно да превеждате пари по всяко време. Личните Ви данни са на сигурно при нас.

Колко време отнема пристигането на парите по банковата сметка на получателя?

В най-честия случай парите пристигат по сметката на получателя в рамките на 1 до 2 работни дни. ВНИМАНИЕ! Ако правите трансфер през уикенда или по време на национален празник(това важи както за страната, в която се намирате, така и за страната на получателя), Вашата поръчка ще бъде извършена на следващия работен ден.

Каква е таксата за превод на пари с Fonmoney?

Целта на Fonmoney е да предлага винаги изгодни цени и най-добрите валутни курсове. При нас можете да избегнете високите банкови такси и да си спестите до 80% от таксите за превод. При Fonmoney няма скрити такси! Веднага след като въведете сумата, която искате да изпратите, виждате цялостната стойност на трансфера.

Таксите на Fonmoney са толкова ниски, как е възможно това?

Нашата цел е да предложим на различни целеви групи и конкретно на емигранти и собственици на бизнеси, изгодна алтернатива за превеждане на пари в чужбина. Ние работим ежедневно в тази посока!
С Fonmoney можете да си спестите до 90% от таксите по паричен трансфер и така можете да подкрепята финансово любимите си хора постоянно, лесно, сигурно и удобно.
В сравнение с други институции, които се занимават с парични трансфери, Fonmoney работи само онлайн. Затова ние можем да си спестим таксите, който биха присъствали при различни клонове и локални представители.

Кои банки поддържа Fonmoney?

С Fonmoney можете да изпращате пари до всяка банка (поддържаща локалната валута на държавата), намираща се в държавата на получателя.

Мога ли да пращам пари с Fonmoney по всяко време?

С Fonmoney можете да изпращате пари до чужбина по всяко време на деня, всеки ден от седмицата.
Трансферът може да бъде направен по всяко време,но ако направите заявка през уикенда или по време на празник, трансакцията ще бъде изпълнена на следващия работен ден.

Как мога да разбера валутния курс, преди започването на трансфер?

Актуалният валутен курс можете да проверявате по всяко време на нашата страница.

Как мога да платя паричния си трансфер при Fonmoney?

Можете да изберете между три различни метода за плащане:

- Кредитна карта (Visa, Mastercard или Maestro*)
- SOFORT Banking (Можете да използвате SOFORT Banking, ако банковата Ви сметка е отворена в една от следните страни: Белгия, Германия, Холандия, Австрия или Полша).
- Банков трансфер към нашата сметка.
* Плащането с Maestro зависи от банката, която е издала картата.

Мога ли да изпратя пари с Fonmoney, от една банкова сметка до друга, без кредитна карта?

С Fonmoney можете да изпращате пари в чужбина и без да имате кредитна карта. За да изпратите пари от своята банкова сметка към сметка в чужбина, ние Ви предлагаме плащане чрез SOFORT Banking. За целта трябва само да приготвите данните си за онлайн банкиране. Просто попълнете данните си и готово! Друг начин за заплащане без кредитна карта е банковият трансфер. Извършете трансфер от банката си до нашата банкова сметка и ние ще се погрижим парите Ви да пристигнат бързо и сигурно по сметката на получателя.

Как да платя превода си чрез банков трансфер?

Ако решите да използвате този мето за плащане, трябва да извършите и една междинна стъпка. За да можем ние да изпратим парите, Вие трябва да се погрижите за тяхното пристигане по нашата сметка. Това е много лесно. На последната стъпка от заявката Ви, Вие ще получите нужните данни за извършването на трансфера. Там ще видите също референтния номер и данните за банковата сметка на Fonmoney. Остава само да извършите трансфера и веднага щом парите пристигнат по сметката ни, ние ще ги изпратим до получателя. Всички нужни данни ще получите и по имейл.

Какво представлява референтния номер при плащане чрез банков трансфер и къде се намира?

Референтния номер забанковия трансфер ще намерите в последната стъпка от заявката за трансакцията Ви. Всички нужни за трансфера данни ще получите и чрез имейл. Референтния номер е важен, за да можем бързо и лесно да разпознаем и препратим трансфера Ви. Номера изглежда по този начин: FON-12345678910-12345

Какво да направя ако загубя референтния номер на трансфера си?

Моля, свържете се с екипа ни. Ние с радост ще Ви помогнем и повторно ще Ви изпратим референтния номер.

Колко време имам, за да извърша трансфера до Fonmoney?

Fonmoney запазва заявката Ви за трансфер в рамките на три работни дни.

Ще трябва ли да заплатя банкови такси при трансферирането на парите към Fonmoney?

Таксата, която трябва да заплатите е таксата, която банката Ви изисква за SEPA плащане.

Какво е 3D Secure Passwort?

3D паролата е технология, развита от Visa и MasterCard с цел повишаване стандартите за сигурност при онлайн плащания.

Ако имате Visa или MasterCard можете да се сържете с банката си и да активирате услугата. В зависимост от банката ще получите напътствия относно 3D паролата. В някой случай паролата се получава в банката и може да бъде променена по-късно. В други случаи може да получавате TAN кодове чрез SMS, които можете да използвате при онлайн плащания.

Какво е CVV и CVC код ?

CVV и CVC (стойност за верифициране на картата и код за верифициране валидността на картата) кодовете се намират на гърба на картата Ви и се състоят от 3 цифри.

В безопастност ли са личните ми данни?

Сигурността на данните и парите Ви е много важна за нас. Затова подадената от Вас информация бива заключена чрез нашия SSL сертификат. Тя бива използана само за верификация на идентичността Ви при извършване на парични трансфери.
Повече информаци можете да прочетете в декларацията ни за поверителност.

Какво се случва с личните ми данни?

Fonmoney използва информацията и личните Ви данни отговорно. Те биват използвани само с цел извършване на трансакцията Ви. Моля, погледнете всички подробности на Декларацията ни за поверителност.

Как ще разбера, че паричният ми трансфер е бил изпълнен?

Веднага след като парите Ви бъдат изпратени, Вие ще получите потвърждаващ имейл. Междувременно винаги можете да проверите статута на трансакция си и в профил си, на сайта на Fonmoney.

Мога ли да правя периодични преводи?

Не. За съжаление в момента не предлагаме тази опция.

Има ли лимит и каква е максималната сума, която мога да преведа?

Лимитът за паричен трансфер зависи от страната на получателя и се определя от европейски финансови регулатори.

Как мога да се регистрирам, за да направя трансфер с Fonmoney?

За да се регистрирате към Fonmony кликнете гора в дясно на "Регистрация". Можете да се регистрирате с имейл адрес или като алтернатива можете да използвате своя Google Plus или Facebook акаунт. Данните Ви са в безопастност при нас!
ВНИМАНИЕ! Въведените данни трябва да съвпадат с данните от Вашите лични документи.

Трябва ли да посоча истинските си имена при рагистрацията?

Молим Ви, при регистрация да въведете истинските си лични данни. Това е много важно при извършване на паричен трансфер. (Прякор, инициали или измислено име не се приемат при извършване на трансфер). По този начин ние лесно можем да верифицираме данните Ви и да завършим трансфера Ви по-бързо.

Защо е нужно да бъде потвърдена самоличността ми и колко време отнема?

Fonmoney поддържа високи стандарти на сигурност към FCA. За да спазваме правилата и нормите на FCA в някои случаи сме задължени да изискваме определена лична информация от Вас, за да можем да потвърдим идентичността Ви. Това може да се случи при следните обстоятелства:

- (Получател-) Специфични регулации за отдeлните държави
- Aко преводът надвишава позволения лимит
- При често извършване на преводи.

За да изпълним трансфера Ви, ние сме длъжни да проверим Вашите лични данни. За целта може да бъдете помолени да минете през верификационния процес на един от нашите партньори. Можете да извършите трансакцията си веднага след като идентичността Ви бъде успешно верифицирана. Трябва само за заплатите и ние ще се погрижим за останалото

Колко често трябва да верифицирам личните си данни при Fonmoney?

В зависимост от преведената от Вас сума, може да се наложи да верифицираме личните Ви данни. Това верифициране се изисква само веднъж. В някои редки случаи, може да Ви помолим за допълнителни документи.

Какви документи са ми нужни, за да мога да направя трансфер с Fonmoney.

Готови ли сте да преведета пари с Fonmoney?

Ние сме! Преди това обаче, искаме да Ви опознаем по-добре. В зависимост от сумата, която искате да изпратите, ние сме задължени от FCA да верифицираме идентичността Ви, чрез проверка на документите Ви.

Трябва да се уверим, че сте се регистрирали в сайта ни с пълните си имена (както са записани в личните Ви документи), дата на раждане и адресна регистрация.

При по-големи суми или често извършване на трансфери се налага да се идентифицирате, за това са нужни Вашия адрес, паспорт или лична карта, селфи и един акаунт от социалните медии. В някои случаи може да се наложи да качите и копие от платена сметка, с видим адрес на местоживеене.

Как да кача нужните документи?

Когато започнете да извършвате трансфера си, ще преминете през нужните за завършване на трансфера стъпки. В процеса системата ни автоматично (в зависимост от сумата, която искате да преведете) ще изиска от Вас нужните документи. За да можем да изпълним заявката Ви, ще Ви помолим да качите документите в посочените от системата полета.

Трябва ли качените документи да са в определен формат?

За да можем бързо да верифицираме Вашата идентичност, Ви молим да качите документите си в PNG, JPG или PDF формат, с резолюция от поне 800px. Документът не трябва да е по-голям от 10MB!

Внимание! Копията на документите трябва да бъдат ясни, за да може данните да се четат лесно.

Кaкъв адрес трябва да посоча при верифициране?

Когато правите трансфер от чужбина е нужно да изискаме някой от Вашите лични данни. Към тези данни се включва и актуалният Ви адрес. Моля, имайте в предвид, че се изисква Вашият постоянен, а не временен адрес.

Колко време след качването на документите ще мога да извършвам парични трансфери?

Верификационния процес, който се извършва с помощта на партньора ни HooYu, трае около 10-15 минути. Преди да започнете процеса, моля пригответе личните си документи, като например паспорт, лична карта или шофьорска книжка във формат .PNG,.JPEG или .PDF. Чрез системата за верификация HooYu можете да качите нужните документи деректно от телефона си. Уверете се, че снимките са ясни. Изберете само един от документите. ВНИМАНИЕ: Хартиени италиански паспорти не могат да бъдат верифицирани.

Какво да направя, когато някой от документите ми не може да бъде качен или когато идентичността ми не може да бъде автоматично верифицирана?

Ако имате трудности при качването на документите си или при процеса за проверка на идентичността Ви, моля не се притеснявайте да се свържете с нашия екип на support@fonmoney.com. Изпратете ни документите си в емайл и ние ще ги качим в системата вместо Вас. Веднага след като идентичността Ви бъде проверена ще получите емайл от нас, че вече можете да довършите трансфера си.

Мога ли да изпращам пари по банкова сметка отворена в евро?

Да, ако валутата, която се използва в държавата, в която се намира сметката също е евро.

Какво се случва ако съм допуснал грешка при въвеждането на IBAN?

Ако при въвеждането на IBAN сте допуснали грешка и плащането вече е било прието успешно, моля свържете се с нас, колкото се може по-бързо, на support@fonmoney.com.

ВАЖНО Е да се сържете с нас веднага. Нашият екип с удоволствие ще Ви помогне по всяко време.

Мога ли отново да изпълня вече направена трансакция, без да се налага повторно попълване на всички данни?

Да, за целта трябва да влезете в акаунта си и да погледнете историята на трансакциите си.

Просто изберете трансакцията и натиснете на бутона "Изпратете отново". Веднага ще бъдете изпратени към плащане (без да се налага да въвеждате своите или данните на получателя). Това е! Трансферът Ви веднага ще бъде обработен и парите скоро ще пристигнат при получателя.

Трябва ли ми телефон, за да мога да изпращам пари онлайн?

Не! Използването на телефон или таблет не е задължително за извършването на трансфер с Fonmoney. При желание, разбира се, можете да използвате и някое от тези устройства, тъй като сайтът ни е оптимизиран за мобилни устройства, за да можете да изпращате пари лесно и бързо.

Мога ли да превеждам пари използвайки мобилен телефон или таблет?

Да, с Fonmoney можете да превеждате пари с телефон или таблет. Нашият сайт е оптимизиран за мобилни устроиства, за да можете да правите трансферите си лесно, бързо и сигурно.

Къде мога да открия номера на трансакцията, какво трябва да направя ако съм го забравил?

Ако не си спомняте номера на някоя трансакция, можете да го намерите като натиснете на "Моят профил" и след това на "Моите трансакции". В профила си във Fonmoney можете да намерите всичката информация относно трансферите си.

Ако имате допълнителни въпроси или нужда от помощ, моля не се колебайте да се свържете с нас на support@fonmoney.com. Ние с радост ще Ви помогнем.

Къде и как мога да проверя статута на трансакцията си?

За да проверите статута на трансфера си, трябва да влезете в профила си и да кликнете на бутона "Моят профил" и след това на "Моите трансакции". Там можете да следите всичките си трансакции.

Защо трансакцията ми беше отказана?

В зависимост от индивидуалния случай, може да има много причини заради които трансферът Ви да е бил отказан. Ако паричният Ви трансфер е бил отказан или не е изпълнен до край, ние ще се свържем с Вас чрез имейл възможно най-скоро.

Вие също можете да се свържете с нас на support@fonmoney.com.

Как мога да се свържа с Fonmoney?

Ако имате въпроси относно трансакцията си или се нуждаете от информация относно нашата услуга, винаги можете да се свържете с нашият екип за клиентски услуги на support@fonmoney.com . Ние с удоволствие ще отговорим на въпросите Ви!

Какво е HooYu?

HooYu е нашият партньор, с чиято помощ осигуряваме верифицирането на документите.

Повече информация за нашето партньорство можете да намерите в статията ни за HooYu.

Какво е IBAN?

International Bank Account Number или IBAN е международният номер на банковата сметка. Той дава информация за името на банката, в коя страна се намира тя и името на притежателя на сметката.

Какви предимства имат паричните трансфери с Fonmoney в сравнение със SEPA?

Парични трансфери със SEPA могат да се извършват само от банкова сметка в евро до банкова сметка в евро. Това означава, че ако получателят на трансфера има банкова сметка отворена в друга валута, ще възникнат допълнителни такси за смяна на валутата. С Fonmoney можете да изпратите пари директно в желаната от Вас валута. Ние предлагаме и много други предимства:

- Fonmoney винаги предлага най-добрите валутни курсове.

- По-бързи трансфери: Получателят получава парите след максимум 2 работни дни.

- Винаги много ниски такси.

SEPA трансфер - Какво означава SEPA плащане ?

SEPA(Single Euro Payments Area) обозначава единна зона за плащания в евро, която има целта да улесни международните плащания и да не прави разлика между национални и междунардни плащания. SEPA е създадена с цел да предостави на клиентите ниски такси и по-бързи парични трансфери.

Кои са страните, който са част от SEPA зоната?

- Страните от Еврозоната: Австрия, Белгия, Кипър, Естония, Финландия, Франция, Германия, Гърция, Ирландия, Италия, Латвия, Литва, Люксембург, Малта, Холандия, Португалия, Словакия, Словения, Испания.

- Страни от европеиския съюз, в който валутата не е евро: България, Чехия, Хърватска, Дания, Великобритания, Румъния, Швеция, Унгария.

- Страните от Европейското икономическо пространство: Швейцария, Исландия, Лихтенщайн, Монако, Норвегия, Сан Марино.

Какви предимства получавам при регистрация в сайта на Fonmoney?

След създаването на потребителски акаунт в сайта на Fonmoney, Вие можете да се радвате на множество предимства:

- Месечно получаване на информация относно актуални промоции, предложения и новини относно продукта и услугата ни. - Възможност за проверяване статута на трансакциите Ви, по всяко време. - Повторно изпращане на вече осъществени трансакции, без повторно въвеждане на информацията.

Трябва ли да заплатя, за да се регистрирам в сайта на Fonmony?

Регистрацията в сайта на Fonmoney е безплатна.

Мога ли да променя данните, въведени по време на регистрация в сайта?

Разбира се! Въведените данни могат да бъдат променени по всяко време.

Впишете се в прогила си и натиснете на "МОЯТ ПРОФИЛ". Редактирайте желаните данни и не забравяйте да натиснете на "ЗАПАЗВАНЕ".

Как мога да получа нова парола?

За да създадете нова парола, моля кликнете на бутона "Вписване" на страницата ни и след това на "Забравена парола", и въведете имейл адреса си. Ние ще Ви изпратим емайл с линк, чрез който да създадете нова парола.

Как мога да изтрия акаунта си към Fonmoney?

Съжаляваме, че искате да изтриете акаунта си. Разбира се, ние уважаваме Вашето решение и се надяваме, че въпреки това ще останете наш клиент.

За да изтриете профила си, моля свържете се с клиентските ни услуги на support@fonmoney.com.

Какво е 3D Secure Passwort?

3D паролата е допълнително използвана защита от Visa и MasterCard, с цел предпазване от измами при извършването на онлайн трансакци. Тази парола се изисква при всяко онлайн плащане. 3D паролата си можете да получите от своята банка или еднократно чрез SMS при онлайн плащания. В някои случаи банката Ви може да Ви изпрати TAN код, които можете да използвате еднократно при онлайн заплащане.

Повечето Visa и MasterCard карти имат автоматично активирана 3D защита. Ако Вашата карта няма, моля свържете се с банката си, за да активирате тази опция.

Какво е CVV и CVC код ?

CVV и CVC (стойност за верифициране на картата и код за верифициране валидността на картата) кодовете се намират на гърба на картата Ви и се състоят от 3 цифри.

Къде мога да намеря декларацията за поверителност на сайта?

Вашите данни биват поверително обработени и запазени, защото сигурността на личните данни е изключително важен фактор за нас. Повече информация относно декларацията ни за поверителност можете да намерите тук.